یزدفردا: رئیس بخش پرداخت شبکه اجتماعی ایکس دورنمایی از فعالیت‌های مربوط به سیستم پرداخت‌های ایکس ارایه داده است.

به گزارش یزدفردا: کاربران شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) در نهایت روزی می‌توانند از این پلتفرم برای انجام خدمات مالی ازجمله برای ارسال پول به سایر کاربران، خرید اقلام از فروشگاه‌ها و حتی دریافت سود در دارایی حساب خود استفاده کنند.

رئیس بخش پرداخت شبکه اجتماعی ایکس دورنمایی از فعالیت‌های مربوط به سیستم پرداخت‌های ایکس ارایه داده است. او می‌گوید کاربران این شبکه اجتماعی روزی می‌توانند از آن برای کارهای مالی استفاده کنند.

«کریستوفر استنلی» مدیر ارشد امنیت اطلاعات پرداخت‌ ایکس می‌گوید قابلیت‌های پرداخت در این شبکه اجتماعی فراتر از پرداخت هدیه خواهد بود. او در پست اخیر خود اضافه کرده است که این بخش از پلتفرم به کیف پول درون برنامه‌ای مجهز می‌شود که قادر به ذخیره و ارسال پول برای سایر کاربران خواهد بود.

سیستم پرداخت در شبکه اجتماعی ایکس

استنلی اضافه می‌کند که هدف نهایی بخش پرداخت‌های ایکس در واقع ایجاد یک اکوسیستم مالی کاملاً کارآمد است که در آن کاربران هرگز مجبور به برداشت وجه برای انجام تراکنش‌های معمولی نشوند. او در متن توییت خود می‌گوید: «هدف نهایی این است که کاربر نیازی به برداشت از حساب نداشته باشد. اگر زمانی فرا برسد که کاربر بخواهد پولی از سیستم ما برداشت کند، درآن وضعیت ما شکست خورده‌ایم. کاربران نباید هرگز نیازی به برداشتن پول داشته باشند. آنها باید بتوانند هر کار مالی را که می‌خواهند ازطریق پلتفرم انجام بدهند.»

استنلی این موارد را تنها سه روز پس از آن مطرح می‌کند که ایکس چند روز قبل مجوز انتقال پول را در ایالت تنسی دریافت کرد. طبق گزارش‌ها، با آخرین مجوزی که ایکس دریافت کرده است، اکنون این شبکه اجتماعی مجوز انتقال پول را در 25 ایالت در ایالات متحده دریافت کرده است.

ایلان ماسک در دسامبر سال 2023 اعلام کرده بود که قصد دارد خدمات پرداخت درون‌برنامه‌ای را در اواسط 2024 در ایکس راه‌اندازی کند. در آن زمان او گفت که امیدوار است خدمات مالی را زودتر در برنامه فعال‌ سازی کند. برخی منابع آگاه می‌گویند ویژگی‌های پرداخت ایکس در ابتدا فقط برای برخی از ارزهای فیات راه‌اندازی می‌شود. اما برخی دیگر می‌گویند سیستم پرداخت ایکس به‌گونه‌ای خواهد بود که از ارزهای دیجیتال نیز پشتیبانی کند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا